Ännu en tillfredställd lördag i Shanghai

I Lördags var jag och Ling på Shanghai Ocean Aquarium. Jag gick runt lika ivrig som ett litet barn, man kunde inte se skillnad på mig och de andra barnen!:P Det fanns så mycket att se , massa med konstiga och fina fiskar. Men favorit avdelningen var ändå när jag kom till hajarna, kunde inte slita mig, det var riktigt häftigt att se dem så nära, jag var helt farscinerad.

Efter besöket på Shanghai Ocean Aquarium fick vi även för oss att åka upp i "Oriental pearl TV Tower" . Tornet är 468m högt och är världens tredje högsta Tv-torn och Asiens högsta.
Vi valde nog dock inte en så bra dag, eftersom när vi väl var uppe så var det rätt dimmigt och utsikten blev då inte så fin som den kunde ha blivit.

På kvällen var det ugång som gällde. Som vanligt kom vi hem rätt sent och jag var rätt trött, men jag visste att mitt humör skulle ändras under kvällen, det gör det alltid!;)
Den här gången hade vi bestämt att vi skulle försöka komma ut lite tidigare, men precis som de andra utekvällarna var vi inte ute förrän efter två på natten. Vi provade också en ny klubb G+ väldigt bra klubb och väldigt trevlig kväll, så där lär vi nog hänga flera gånger ;)


 

 

 

Har aldrig sett en så stor fisk

 

Krokodil, rätt så gammal tror jag

 

Sågfisk tror jag den heter

 

Sicken liten sötnos

 

Säl

 

Vettefasen vad dessa är för något, men de såg häftiga ut :P

 

 

 

 

 

 

Min favorit, scary va?!;)

 


Tv-tornet




I väntan på hissen upp i tornet






Älskar alla fina lampor som lyser upp Shanghai, så fint!


Kommentarer
Postat av: YJ

Tssk, du har inte varit på Oosaka aquariam ser jag :D

2010-11-30 @ 22:49:05
Postat av: AT

Men jag väl visst varit där, var vi inte där när vi var i Japan med familjen, eller det kanske var ett annat akvarium!?:P

2010-12-02 @ 17:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0