Uppdatering....

Nu kan man äntligen slappna av lite igen. Proven är avklarade!:)
I torsdags hade vi först "listening and speaking" test.  Det började bra, provet var hur enkelt som helst, skulle de andra proven vara på samma nivå som detta, så skulle det inte vara något problem. Sedan vara det dags för "chinese character" test. Jag var inte direkt orolig, men när jag sedan hade papprena framför mig började paniken komma. Provet bestod av 5 övningar och vi hade endast en timme på oss, när jag var klar med första övningen hade det redan gått en halvtimme, och jag förstod att jag endast hade en halvtimme på mig att göra resten av de fyra övningarna. Jag blev så stressad, fick total blackout, kom knappt ihåg hur man skrev det enkla karaktärerna. Jag var såå besviken efteråt eftersom det hade gått riktigt dåligt.
Slutligen hade vi "reading och writing" test igår. Det var rena barnleken. Vi hade en och en halvtimme på oss och efter tjugo min så var jag i stort sett klar, hur enkelt som helst :P
Jag antar att det känns rätt ok att det åtminstone gick bra på två av tre delar, men är fortfarande besviken på "Chinese character" testet, vi hade definitivt inte tillräckligt mycket med tid, blev så stressad så övningarna blev halvgjorda.
Men nu är det över i alla fall, underbart!:)

Belönade mig själv genom att gå och shoppa efter provet igår..hihi Sedan planerade jag och Ling att gå ut på kvällen. Efter att ha stängt in mig på rummet i några dagar, ville jag bara ut!!! Får sådan ångest när jag är hemma.
Jag var hemma strax efter tio efter shoppingen men när jag skulle låsa upp dörren kunde jag inte hitta min dörrnyckel och misstänkte att jag hade varit så klantig och glömt den hemma. Eftersom ingen var hemma så var jag utelåst. Fick panik, ringde mina rumskamrater för att kolla om någon av de kunde komma hem och låsa upp för mig, men tydligen var det väldigt ansträngande för dem, så där satt jag utanför dörren.  Jag var såå J***a förbannad och irriterad! Eftersom klockan redan var mycket insåg jag att vi förmodligen inte skulle hinna gå ut. Jag som verkligen hade sett fram emot att slappna av och ha kul.
Efter lite över en timme kom en av mina rumskamrater hem och då var klockan runt halv tolv. Jag bestämde mig för att detta inte skulle få förstöra min kväll så jag ringde Ling och sa till henne att göra sig redo för utgång, vilket jag kanske inte borde har gjort.
Vi kom ut strax efter två tiden och mitt humör var inte direkt på topp. Vi åkte till klubben M2, tyckte dock inte att det var så bra. Stället var alldeles för stort, det blev en kort visit.
Vi bestämde oss för att gå vidare och hitta en bar och ta en drink istället, på vägen dit stod det en kille som sålde grillspett, det stod ett bord med olika spett man kunde välja mellan. Sedan gav man det till honom så grillade han och gjorde iordning dem. Där blev vi kvar en stund. När vi gick vidare såg vi ett litet fik där vi stannade till för lite fika, cheesecake..mums Slutligen blev det Donken. Efter det var klockan rätt mycket och vi båda var trötta. Ingen drink för oss igår, men det var nog lika bra.

Idag har man varit och lunchat med en tjej och hennes kompis. Vi hade börjat prata lite på tunnelbanan och sedan bytte vi nummer :P

 

Mums mums mums

 

Alltid lika glad, när jag får äta ;)

Cheesecake, mums!!hihi

 

Donken

 

Jag och Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0