Tillbaka i Shanghai

Så var man tillbaka i Shanghai igen då... Det har varit nästa två sköna veckor i Sverige. När jag anlände till Sverige fick jag en chock av den bitande kylan, vissa dagar var helt snötäckta, tur att man vänjer sig så snabbt.
Under vistelsen hemma i Sverige har jag hunnit äta massa, både flötmat och mammas hemlagade mat, shoppat, umgåtts med familj och vänner och festat. Hann till och med gå på Harry Potter premiären och se den sjunde filmen, Harry potter och dödsrelikerna del 1. Det har blivit en tradition att jag och mina syrror går på den tillsammans varje år då den kommer ut på bio, och i år trodde vi att traditionen skulle brytas, men jag hade en sådan timing att premiären gick nu när jag var hemma. Dock blev vi lite besvikna eftersom filmen inte var så bra som vi hade förväntat oss.

Har verkligen saknat att vara hemma i Sverige, kände verkligen av det när jag var där och träffade alla. När man befinner sig i Shanghai så får man sådan distans från allt och känner inte riktigt av detta. Det var verkligen helt underbart att vara hemma. Man märker också av alla skillnaderna. Allt är så mycket osmidigare i Sverige, transporten bland annat och saker och ting är mycket dyrare.
Men sedan finns det även saker Sverige har och inte Shanghai. I Shanghai finns det tex inte goda pizzor, det verkar inte som om de kan baka pizza här :P De har inte gott godis, har verkligen saknat saltlakrits. Denna gången var jag smart, köpte med mig 2kg lösgodis till Shanghai!:P
Automatiskt jämför man allt med Shanghai.
När jag var tvungen att åka tillbaka igen och lämna alla kändes det som om man fick förbereda sig känslomässigt en andra gång, det var lite ledsamt :(
Men nu är man i alla fall tillbaka, känns lite konstigt, men ge mig en vecka så är jag back in the game!;)


Middag

 




Lena kunde inte slita sig från dessa heta skorna!;)


Allti lika nöjd när hon får äta flötmat, jag var också rätt nöjd..hihi








Anny och Jag






Jag brorsan och Yan




Här går det vilt till!;)

Kommentarer
Postat av: aw

Saknar dig redan min heta syrra :( <3

2010-11-29 @ 22:43:04
URL: http://wanniebunnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0