今天很累啊

Så var vi inne på en ny vecka igen. Jag känner mig trött som jag alltid gör i början av veckan. Börjar blir kallare och mörkare här i Shanghai...vill inte!!

I fredags fick jag och Ling för oss att för ovanlighetens skull besöka shoppingcentret SML som ligger vid mig. Numera känner vi oss mer hemma på marknaderna så det blir inte att man går så mycket i butikerna.
Vi gick till mig favoritbutik Tally weijl. Älskar den butiken, dom har så mycket söta kläder till ett rimligt pris, många fina partyklänningar också;) Vi kom båda ut med var sin påse!:) Inte så oväntat!:P
Men i övrigt så insåg vi hur förblindade vi har blivit av alla billiga kläder man kan köpa på marknaden, plötsligt kändes allt såå himla dyrt!
Vi passade även på att hälsa på min frisörkompis som jobbar på frisörsalongen där. Eftersom han inte kan någon engelska eller kantonesiska så var det bara mandarin som gällde. Och visst lät det lite knakigt och vissa saker fick Ling förklara åt mig men visst hade jag gjort framsteg vilket min kompis också påpekade :) Han sa " Första gången du va här så sa du knappt ett ord, nu har du verkligen gjort framsteg"
När jag får tid på mig att tänka efter så kan jag oftast bilda lätta meningar, men när man ska hålla en konversation så ska allt gå så snabbt och man känner sig så stressad vilket gör att man hakar upp sig och glömmer av orden... suck Måste helt enkelt prata mer så att det kommer mer naturligt. På tal om hår så behöver jag verkligen klippa mig, just nu är mitt hår så tråkigt, långt och ingen frisyr, går mest runt i uppsatt numera, får nog besöka min frisör snart.

Lördagen värmde vi upp med lite shopping på qi pu lu. Senare under kvällen kom Ling över till mig och förfestade. Vi flamsade, tjatade och hade mycket roligt, rätt som det var, var klockan halv tre natt på natten och vi som hade tänkt o hinna med två klubbar insåg att vi var tvungen att röra på oss. Alltid lika sega, fattar inte hur vi lyckas varje helg!:P Denna gången testade vi Richy, men insåg att det inte var något för oss som var danssugna. Det var en trevlig bar med bra musik, men hade inget dansgolv vilket var ett minus, så vi gick vidare till en klubb i närheten, Muse at park 97. Vi dansade av oss lite, sedan åkte vi hem till mig och sov. Kom i säng kanske kl.06.00 :P


Jag har känt mig jävligt sleten på senaste tiden så häromdagen var jag och införskaffade 10 pack mask som självklart skulle på innan utgång :P  Så här stod det på för föpackningen "firm dry skin and wrinkles, relieve skin pressure, assist to delay ageing, and keep skin moist, tinder and smooth" Tyckte definitivt att detta var något för mig! Man måste helt enkelt inse faktum och göra något åt det, och det här är bara början!:P

OMG, såå scary! Men len blev jag allt efteråt..hihi

 


Ling kan inte hålla sig borta från godiset


Jag är jävligt nöjd med att jag tog med mig dessa underbara ting från Sverige!


Vi fick för oss att ta massa fina bilder, detta är resultaten (älskar bakgrunden också)..hihi


Mys


Porrbelysning på hög nivå!haha


Tungan ut!


Vi börjar spåra ut...


Såå fula!!!:P


Godis och chips så klart




Lite lugn kvällsshopping på söndagen

Kommentarer
Postat av: ay

haha så sääxii du är ;) <3

2010-12-10 @ 12:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0