Mary Kay kväll i Shanghai

För tre veckor sedan blev jag stoppad av en tjej när jag var på väg till metrostationen. Eftersom hon pratade ganska snabbt på kinesiska så hade jag lite svårt att hänga med. Men det jag uppfattade var att hon tyckte att jag hade väldigt fina ögon o sminka mig fint (Inte så många kineser här i shanghai som sminkar sig)  Hon ville bjuda in mig på en Mary kay kväll som hennes gäst eller något.. jag förstod inte riktigt helt, men tänkte att det säkert som vanligt var något lurt eftersom det brukar vara det när man blir stoppad på gatan här i Shanghai.
Hon försäkrade mig om att detta var helt gratis eftersom hon bjuder in mig, slutade i alla fall med att hon fick mitt nummer och jag hennes. Jag tänkte be Ling som är lite mer stabil på kinesiska att ringa henne och utforska saken närmare :P
Hon hörde av sig några gånger till mig, men eftersom jag har varit upptagen och dessutom kort efter åkte till Sverige, tänkte jag inte så mycket på det. Men häromdagen så ringde hon igen och undrade om jag jag hade tid... Eftersom jag hade bett Ling att kolla upp var det var, och det verkade inte vara något lurt i alla fall, sedan låg det i närheten av där jag bor, så drog jag med mig henne dit igår.
Vi kom in i ett rum, bland andra tjejgäster. När allt började så vart det olika lite högre uppsatta i företaget, vad jag förstod som presentera deras produkter och föreläste om hur viktigt det är med tjejens yttre och att man tar hand om sig själv, att man ska ha självförtroende och vara en självständig kvinna.
Jag fattade knappt hälften av det dem sa eftersom det gick väldigt snabbt och många ord som jag inte hört, Ling hade också lite svårt att förstå, så där satt vi, hon höll på att somna och jag var uttråkad. Dessutom kände både jag och Ling ett tag att vi nästan hade kommit in i en sekt, vissa av tjejerna kändes helt hjärntvättade... När föreläsarna frågade något, så svarade de i kör, lät helt sjukt... :p
Rätt som det var sa en av föreläsarna "vi bjuder upp våra fem gäster" och då putte tjejen, som hade bett mig att komma, fram mig, jag som redan kände mig lagom obekväm stretade emot, men då sa hon "du ska få present"  Där stod jag och fyra andra tjejer längst fram inför alla, det va såå pinsamt, jag tänkte, bara hon inte pratar med mig, för jag kan inte svara :P Presenten var sex läppstiftprover från Mary Kay.
När allt äntligen var klart och vi kunde komma därifrån, så kom det fram några tjejer till mig och sa 你很漂亮 (du är väldigt fin) När jag sa att jag var från Sverige, blev dom nästan lite imponerade, Sverige verkar i alla fall ha ett bra rykte ;) 
Det var den kvällen, jag har ju varit på Mary Kay kvällar i Sverige också, men detta var helt annorlunda.. inte något för oss med tanke på att vi inte ens förstod så mycket... :P Men men, då har man provat det med.

Idag blev jag förresten igen stoppad av en tjej när jag var på väg hem från skolan, också från Mary Kay. Hon började också med att säga att hon tyckte att mina ögon var så fina. Jag sa till henne att jag precis hade vart där igår, också frågade jag henne på skoj om de alla använder sig av samma repliker.. så roligt ;)

Funderar på att ta en liten powernap nu, ikväll har jag och Ling tänkt att prova vad ladys nighten här i Shanghai går för ;) Det är alltid ladies night här i Shanghai på onsdagar, men eftersom jag har skola under veckan har jag inte riktigt velat utsätta mig för detta, tänkte i alla fall prova idag... Men det blir nog inte allt för sent, har tänkt att försöka komma upp till skolan imorgon!!:P


Vi fick till och med egna namnskyltar :P

 



Kommentarer
Postat av: Kang

Fan va snyggt de skrev ditt namn (och det andra) eller

2010-12-08 @ 10:46:41
URL: http://yeukang.posterous.com
Postat av: AT

Tycker du?! Det är väl inget speciellt med det, alla kineserna skriver väl så :P

2010-12-08 @ 11:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0