圣诞节快乐

Kan inte fatta att det är julafton idag, känns som vilken dag som helst. Kom hem från skolan för en stund sedan, och nu är man julledig i lite över en vecka...wieee!!!;) Men ska faktiskt försöka pugga lite nu när jag har lite ledigt.
Känns verkligen jättekonstigt att inte fira med familjen som jag alltid gör varje jul. Ikväll blir det istället middag med några vänner. Jag har precis bokat bord på en indisk restaurang...mums Det var längesedan man åt indiskt. Efter det kommer vi antagligen gå vidare och möta upp andra vänner ute på någon klubb. Känns lite annorlunda att gå ut och klubba på julafton, men detta blir nog också trevligt

Häromdagen fyllde en i klassen år, så vi var ett stort gäng som möttes upp på en japansk restaurang för att fira honom. Alla drack, åt och pratade, det var så himla trevligt, sedan skulle alla dra vidare till en klubb. Jag hade inte direkt planerat att gå ut, men så blev det i alla fall. Vi hamnade på  G+ som vanligt, många i gänget kände tydligen managern på stället, så alla fick gratisdrinkar ;) Jag hade väldigt trevligt och blev visst kvar lite längre än planerat... Dagen efter i skolan var jag dock inte så pigg :P 

Jag njuter verkligen av livet här i Shanghai. Livet känns så enkelt och bekymmerslös. Man behöver oftast inte oroa sig för att ha tråkigt, händer saker hela tiden och om inte, så finns det alltid saker man kan göra. Känner mig sällan helt uttråkad .Visst saknar jag familjen och vännerna troligt mycket och ibland vill jag inget hellre än att åka hem, men oftast försvinner den hemlängtan ganska snabbt.

Ska väl försöka vila mig lite nu, så jag orkar med kvällen.
Önskar alla en riktigt God Jul!:)


Några klasskamrater



 








Denna katten sprang omkring i restaurangen, här var hon nog rätt nöjd


Var hemma hos Nathalie häromdagen, var tvungen att ta kort på hennes fina katt


Har varit och fixat mina naglar också, bestämde mig för att testa något annat
än fransk manikyr för en gång skull, så det blev glitter och lite blommor, blev rätt
sött faktiskt. Syns inte så bra på bilden, finare i verkligheten tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0