Åldern börjar ta ut sin rätt...

Man märker verkligen hur man blir äldre och äldre för varje dag som går och jag hatar det!:P Så det här är min process för att förebygga mitt åldrande:

Steg 1. Massa ansiktsbehandlingar
Steg 2 Botox
Steg 3 Ansiktslyft

Skämt åsido, men häromdagen var jag i alla fall med min kompis och gjorde facial. Min kompis som har medlemskap på det stället har pratat mycket gott om det, så då tänkte jag prova. Väldigt fräscht ställe, använder endast naturprodukter och inga kemikaler. Ägaren på stället är en kändis och vad jag förstod så var det många kändsiar som gick dit. Det första hon gjorde när jag var där var att prova min hud, elasticiteten och vilken "hudsort" jag hade.  Testet visade att min hud var bra, jag hade en väldigt fin "bas" som hon sa, men den var alldeles för torr och behövde mycket vatten. Sedan verkar jag heller inte använda rätt hudprodukter eftersom hon sa att hudprodukterna jag använder har för mycket vitaminer så min hud hinner inte suga upp allt vilket istället verkar negativt för huden. Sedan började hon behandligen, den här gången skulle hon koncentrera sig på att återfukta huden eftersom den var väldigt torr. Krämer efter krämer smörjdes in i ansiktet, ansiktsmassage och avslutningsvis smörjde hon in någon gojja i ansiktet som stelnade till en mask. Hela behandlingen tog ca 2h och efteråt kändes ansiktet väldigt rent och fräscht. Jag var mycket nöjd, så nästa gång blir det nog medlemskap för min del också!;)
Jag börjar verkligen märka att åldern har hunnit ikapp mig, börjar bli mer och mer medveten om att ta hand om mig själv. Det var allt bra när man var liten, huden var tight, inga rynkor och helt lent!:P

I veckan var jag och Mayumi även på massage, jag bara kände att jag ville unna mig själv lite, har varit så trött på senaste tiden. För att förbättra kinesiskan och få lite träning så försökte jag hålla en konversation med massörerna och fick reda på att de liksom jag var hainaneser. Tydligen var även ägaren på stället hainanes så många som jobbade där kom från Hainan. Vi hade en väldigt trevlig konversation. Efteråt kände jag mig helt avslappnad, sov riktigt bra den natten.

Sedan har man även fått uppleva snö här i Shanghai,  Häromdagen snöade det en hel del och taken var helt snötäckta. Trodde inte jag skulle få se snö här faktiskt och kallt har det också varit... Men trots snön så känner jag ingen julstäming. Det är 7 dagar kvar till julafton, men jag har ingen julkänsla alls. Och detta är första julen jag inte spenderar med min familj!:(


Hudtest

 

Såå nöjd!:)

 

Njuter..

 

 

 

 

 

 

Lan är rätt nöjd hon också!;)

 

 

Här använder de någon slags sak på Lan som ska räta ut huden tror jag :P

 

 

Mayumi

 

Haha, kolla in byxorna vi har på oss :P

 

 

 

 

 

Här blir Mayumi masserad på baken, och samtidigt som han masserade henne

sa hon: Ohh... 很好....非常好, jag höll på och dö av skratt ;)

 

Så här såg det ut utanför Lings fönster häromdagen



Kommentarer
Postat av: Lena

Åhhh jag vill också göra massa behandlingar när jag kommer!! Riktigt lyxa till det! ;)

2011-01-08 @ 17:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0